Χρυσή Χατζηχρήστου

Εικόνα Χρυσή Χατζηχρήστου
Όνομα: 
Χρυσή
Επώνυμο: 
Χατζηχρήστου

Ιστορικό

Ιστολόγιο
Προβολή πρόσφατων ιστολογημάτων
Μέλος για
4 έτη 10 μήνες
Σύντομο βιογραφικό: 
Η ∆ρ. ΧΡΥΣΗ (ΣΙΣΣΥ) ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ είναι Καθηγήτρια και Πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ∆ιευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σχολικής Ψυχολογίας και ∆ιευθύντρια του Κέντρου Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας. Έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στις Η.Π.Α., στο Πανεπιστήμιο Harvard, όπου πήρε το Master και το ∆ίπλωµα Ανωτάτων Σπουδών στην Εξελικτική Ψυχολογία, και στη συνέχεια στο Πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνιας από το οποίο πήρε το Διδακτορικό ∆ίπλωµα στη Σχολική και Συμβουλευτική Ψυχολογία και εργάστηκε ως επιστημονική συνεργάτιδα. Έχει διατελέσει Postdoctoral Research Fellow και επιστηµονική συνεργάτιδα στο Max-Planck Institute for Human Development and Education του Βερολίνου. Έχει εργαστεί σε κέντρα ψυχικής υγείας και σχολεία στις Η.Π.Α. και στην Ελλάδα. ∆ιετέλεσε Γραμματέας του ∆ιοικητικού Συμβουλίου του ∆ιεθνούς Συλλόγου Σχολικής Ψυχολογίας (International School Psychology Association), µέλος του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας και Συντονίστρια του Κλάδου Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Ήταν Πρόεδρος του 28ου ∆ιεθνούς Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας (2005, Αθήνα) που συνδιοργανώθηκε από τον Τοµέα Ψυχολογίας του Πανεπιστηµίου Αθηνών σε συνεργασία µε τον ∆ιεθνή Σύλλογο Σχολικής Ψυχολογίας. Ήταν Πρόεδρος του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας που διοργανώθηκε από το Τμήμα Ψυχολογίας και το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Κλάδο Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (19-22 Νοεμβρίου, 2015, Αθήνα). Ήταν Πρόεδρος του 1ου Θερινού Σχολείου στη Σχολική Ψυχολογία (2010, Σπέτσες) και του 2ου Σχολείου Σχολικής Ψυχολογίας (2014, Αθήνα). Το ερευνητικό και συγγραφικό της έργο συµβάλλει στην οριοθέτηση του κλάδου της Σχολικής Ψυχολογίας στην Ελλάδα, καθώς και στον σχεδιασµό, στην εφαρµογή και την αξιολόγηση προγραµµάτων πρόληψης και παρέµβασης στη σχολική κοινότητα και στη διασύνδεση του Πανεπιστηµίου µε τα σχολεία και τη διεθνή επιστηµονική κοινότητα. Το έργο της αναφέρεται σε θέµατα σχολικής ψυχολογίας, προσαρµογής και στήριξης των παιδιών στην οικογένεια και στο σχολείο, καθώς και σε θέµατα συµβουλευτικής εκπαιδευτικών και γονέων, διαλεκτικής ψυχολογικής συµβουλευτικής, και συµβουλευτικής για τη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα. Έχει επίσης ασχοληθεί µε την ανάπτυξη εναλλακτικών µοντέλων παροχής σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών, µε το σχεδιασµό, την εφαρµογή και την αξιολόγηση της αποτελεσµατικότητας προγραµµάτων πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης και παρεµβατικών προγραµµάτων σε επίπεδο συστήµατος, σε σχολεία και Ιδρύµατα στην Ελλάδα και την Κύπρο. Ασχολείται επίσης µε πολυπολιτισµικά θέµατα στη Σχολική Ψυχολογία, συνεργασία σε διεθνές επίπεδο για θέµατα εκπαίδευσης και κατάρτισης στη σχολική ψυχολογία, ανάπτυξης µοντέλων παροχής σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών, διαχείρισης κρίσεων στη σχολική κοινότητα και έρευνας για θέµατα σχολικής και ψυχοκοινωνικής προσαρµογής των µαθητών και προαγωγής της ψυχικής υγείας και ψυχικής ανθεκτικότητας στο σχολικό περιβάλλον. Πολλές µελέτες της έχουν δηµοσιευθεί σε έγκυρα ελληνικά και διεθνή επιστηµονικά περιοδικά και βιβλία. Στα έργα της περιλαµβάνονται: Σχολική Ψυχολογία (2011, «Τυπωθήτω»), Κοινωνική και Συναισθηµατική Αγωγή στο Σχολείο: Πρόγραµµα για την Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας και της Μάθησης στη Σχολική Κοινότητα (Επιµ., 2011. «Τυπωθήτω»), ∆ιαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα (Επιµ., 2011, «Τυπωθήτω»). Είναι µέλος του ∆ιοικητικού Συµβούλιου του International Institute of School Psychology, University of California, Santa Barbara και Πρόεδρος της Οµάδας Εργασίας του Τοµέα Σχολικής Ψυχολογίας της Αµερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας (Division of School Psychology, American Psychological Association) για διαπολιτισµικά θέµατα στη Σχολική Ψυχολογία. Έχει διατελέσει μέλος και co-chair του Committee of International Relation in Psychology of the American Psychological Association. Έχει τιμηθεί µε το International Scholar Award στη Σχολική Ψυχολογία του ∆ιεθνούς Συλλόγου Σχολικής Ψυχολογίας.